Monday, May 9, 2011

Oskari 3 aasta sünnipäev

See oli nüüd Oskari esimene sünnipäev, mida ta oskas juba oodata ja mis võib olla ka juba meelde võib jääda. Kuigi õige sünnipäev oli laupäeval, siis juba nädal varem saabusid meile kaardid ja kingipakid vanavanematelt. Suur tänu kõigile! Meie Tõnisega otsustasime kinkida Oskarile seekord raudtee ja rongid. Maad uurides saime teada, et 3 aastased poisid pidid sellest juba väga vaimustuses olema. Peab ütlema, et Tõnis ilmselt ootas seda sünnipäeva sama palju kui Oskar, laadis hilisõhtuti ronge ja tahtis kangesti raudteed pakist lahti võtta. Rongide valimine on tänapäeval ikka päris keeruline. Selleks on tehtud lausa mitu internetilehekülge, kus antakse nõu, milliseid ronge on olemas, mis on eelised, mis omavahel klapivad jne. Kuna esimesteks rongideks soovitati puust ronge ja raudteed, siis tegime oma valiku 130 osalise Melissa ja Doug raudtee komplekti kasuks. Praeguse seisuga peab aga ütlema, et selleks oleks vaja lausa eraldi tuba, kuna hetkel on kogu meie elutoa põrand muutunud raudteeks. Rongide üle oli Oskaril muidugi hea meel ja sellega on viimastel päevadel mänginud kõik meie pereliikmed.
Kuna Oskari soov oli saada sünnipäevaks shokolaadikook, siis nii me Tõnisega panime oma fantaasiad tööle ja meisterdasime reede öösel küpsistest rongikujulise shokolaaditordi.

Teine Oskari soov oli, et läheksime tema sünnipäeval ookeani äärde. See on ilmselgelt siin tema meelispaigaks. Seetõttu ma arvan, et Oskar võis oma sünnipäevaga igati rahule jääda, sest veetsime väga toreda päeva koos perega Malibu rannas. Sellest rannast ma kunagi alguses oma blogis juba kirjutasin.
Ilm oli väga mõnus, nii 25 C ümber sooja ja rannas peale meie kedagi polnud, kuna olime üldrannast natuke eemal.
Oleksime olnud nagu üksikul saarel. Mina ja Eliisbet tegime seal väga kosutava lõunauinaku, kuulates suurte lainete loksumist, Oskar tegutses rannas, hüppas üle suurte lainete ja mängis vee ja liivaga ning me jalutasime kõik koos päris pikalt mööda randa.

Oskar on meil sedasorti poiss, kes ei pea väga lugu suurest seltskonnast ja pigem eelistab olla lähedastega ja mängida omaette. Jalutasime ka Malibu väikses linnakeses ja käisime ära Malibu kail.

Pühapäeval tulid meile hommikul ka külalised, Angela ja tema 6 aastane poeg Kristjan. Angela teeb samuti UCLAs oma posdoki ja temast oli ka saade sarjas Püramiid. Kuna Angela sõitis paariks päevaks konverentsile, siis võtsime selleks ajaks Kristjani enda hoolde. Hommikul pidasime kõik koos natuke Oskari sünnipäeva ja emadepäeva. Lõuna ajal aga läksime Loodusmuusemumi. Tõnis oli oma töökaaslastelt kuulnud, et see on väga tore koht, kuhu tasub osta lausa aastapääse, sest seal korraldatakse pidevalt erinevaid vaatemänge.

Kogu muuseum on väga hästi tehtud, kus loomade topised ei seisa lihtsalt nurgas, vaid kõik loomad on pandud nende enda keskkonda ja näevad välja väga ehedad. Loomad on klaaside
taga ning ringi jalutades satuks nagu pidevalt erinevatesse paikadesse.
Samuti on seal võimalik näha seda, kuidas teadlased muuseumis tööd teevad. Seekord käisime läbi ainult ühe korruse ja nägime lindude ja imetajate osakonda ning külastasime ka liblikamaja. Samuti nägime teadlaste töökohti, nende töövahendeid ja kuidas nad puhastavad klaasi taga erinevate dinosauruste luid. Muusemis oli ka lastele eraldi ruum, kus oli võimalik loomatopiseid oma käega katsuda, vaadata mikroskoobist erinevaid putukaid, algloomi jne. Sellest ruumist on ka siin lastest mõned pildid.

Sel pühapäeval oli võimalik muuseumis vaadata 2-te etteastet- jääaja loomadest ja dinosaurustest. Need oli väga ehedad ja vahvad. Tegemist oli lastele mõeldud etteastega, kus tutvustati loomi, kes liikusid ringi ja tegid häält. Tehtud olid elusuurused loomad, mida juhtisid sees inimesed. Mina arvasin esilagu, et tegemist on robotitega, kuna inimesi polnud üldse näha. Järgmine nädalavahetus pidi seal olema putukate show ja Tõnis tahab seda kindlasti vaatama tulla. See pidi siin väga kuulus olema ja juba ta uuris ka välja, et seal on võimalik erinevaid putukaid süüa....

Kokkuvõttes veetsime taaskord perega väga toreda nädalavahetuse.

1. Tervita minu poolt Angelat, tema õpetas mind pipeteerima :)
    Meil on Tallinnas Loodusmuuseumis päris lahedad topised. Putukaid süüa ei saa, aga seda võib metsas teha (sipelgad pidid mõnusad hapukad olema). Ja siis on meil veel uus Ahhaa keskus, mis pidi väga väga lahe olema. Ise pole veel jõudnud, aga tahaks juba minna küll. Püüan endale sisendada, et teil on seal lahe küll, aga meil pole ka viga :) Kirjuta mõnikord siis ka, kui te midagi megalahedat ei tee. Muidu jääb mulje, et te elu on ainult lust ja lillpidu ja mina pean üksipäini rabama :)
    Palavad õnnesoovid Oskarile ka meie poolt (või kuluksid jahedad rohkem ära?)!

2. Palju õnne, armas Oskar!

Tuut+tuuuut! Rong see sõitis tsuhh-tsuhh-tsuhh, piilupart oli rongijuht...

3. Kui tore sünnipäev ja Oskar ka juba nii suur poiss! Ning tema sünnipäevasoovid kattuvad 100% minu omadega :D

4. Palju õnne Oskarile ja kogu perele! :) Huvitav tõesti, et hoolimata kümnendist, on armastus rongide vastu põlvkondi ühendav nähtus. Endalegi meenub lapsepõlves, et kingiks saadud elektrirong oli kõige parem kingitus üldse.

Meie vanem poeg on eriline rongihull. Kõigepealt vahib YouTubes iga päev klippe rongidest ja ülesõidukohtadest ning proovib hiljem nähtut paberile joonistada (viimse detailini). Pärast järgneb lastetoas rongiliikluse simulatsioon mängurongidega. Tundub, et teie tulevik saab sarnane olema :D

5. palju Õnne Oskarile veelkord ka meie poolt.
    Rongid meeldivad isegi meie väikesele tüdrukule - täitsa usun et Oss läheb pöördesse :)